vineri, 1 aprilie 2016

Acte necesare pentru înmatriculare vehicul din ţară

Acte necesare pentru înmatriculare vehicul din ţară

certificat inmatriculare

În acest articol vei găsi informații necesare înmatriculării unui vehicul nou sau second, din țară. Așa cum am mai spus în articolele precedente, am cumpărat un Renaul Megane 2, din țară, second, pentru care a trebuit să fac ceva drumuri pentru a-l înmatricula. Toate bune și frumoase, dar cea mai mare grijă pe care am avut-o a fost în legătură cu hârțogăriile. Mai jos ai lista completă cu actele necesare pentru a putea înmatricula un autoturism din țară, pentru cele aduse din afara țării lista e puțin mai diferită.

1. Fişa de înmatriculare auto (birou de copiat acte) - original cu ştampilă de la primărie.

2. Cartea de identitate a autoturismului - original şi xerocopie

3. Cerere de înmatriculare auto (birou de copiat acte)

4. Certificat de autenticitate - R.A.R. Original (nu este necesar: la terminarea contractului de leasing dacă transcrierea se face pe numele utilizatorului; la preluarea contractului de leasing de către un alt utilizator - 118 ron

5. Contract de vânzare-cumpărare auto sau factură( în situaţia persoanelor juridice) - original şi copie

6. Certificat de radiere (birou de copiat acte)

7. Certificat fiscal (de la vânzător) - Primărie - finanţe

8. Date de identificare pentru noul proprietar (B.I., C.I., C.U.I.) xerocopie

9. Delegaţie - în situaţia persoanelor juridice

10. Asigurare R.C.A. pe numele noului proprietar (minim 6 luni) xerocopie

11. Verificare I.T.P. valabilă în original şi certificatul de înmatriculare în original

12. Chitanţă C.E.C original - 37 ron taxa talon; la Poliţie veţi mai achita 60 ron taxa de înmatriculare, 40 ron taxă numere sau 85 ron taxă numere preferenţiale.

13. Dovadă plată Taxa de mediu după caz

Toate documentele solicitate trebuie să fie în perioada de valabilitate!

Aceasta a fost lista pe care am primit-o de la un birou de copiat acte. Am să fac o mică precizare, și anume la punctul 6, certificatul de radiere, nu a mai fost necesar, la înmatriculări nu am mai avut nevoie de el. Înainte de a merge la Poliție (înmatriculări auto), vă sfătuiesc să mergeți la un birou de copiat acte pentru a vă asigura că nu vă lipsește nimic din dosarul pentru înmatriculare.

Pentru a obţine certificatul de autenticitate trebuie să vă prezentați la o reprezentanță R.A.R. din județul dumneavoastră, iar pentru aceasta aveți nevoie de o programare. Pentru programare, indiferent de județul de care aparțineți, trebuie să sunați la numărul de telefon R.A.R. București, care este 0219672. Înainte de a suna pentru programare la R.A.R. ar fi indicat să aveţi la îndemână cartea de identificare a autoturismului, deoarece vi se va cere seria acestuia. Un aspect foarte important este faptul că trebuie să vă notați numărul de programare, cât și ora la care sunteți programat, deoarece aveți nevoie de aceste informații atunci când vă veți prezenta la reprezentanța R.A.R.. Nu uitați să aveți la dumneavoastră un pix, pentru că va trebui să completați o cerere.

După ce aveți toate actele, la biroul de înmatriculări vă veți prezenta și cu numerele vechi, iar după ce agentul constată că dosarul e complet și ați achitat toate taxele, mai aveți de așteptat vreo 2 ore după numerele noi. Un sfat pentru cei ce trebuie să achite parcarea (prin SMS) şi mai au de aşteptat după numerele noi, este să vă notaţi pe o foaie de hârtie (destul de vizibilă) numărul vechi al maşinii pentru care aţi plătit parcarea.

Dacă vreți să rezolvați toate lucrurile într-un timp scurt, trebuie să vă organizați bine. Eu am rezolvat totul în două zile. În prima zi am fost la biroul de copiat acte, la primărie (pentru ștampilă și luare în evidență) și la C.E.C. (taxa talon). Tot în prima zi m-am planificat la R.A.R., pentru a doua zi de dimineață la ora 10:00. A doua zi, m-am prezentat la R.A.R. cu vreo 15 minute mai repede față de ora programată, am completat o cerere și am așteptat cam o oră până am intrat la autentificare. Am achitat taxa de 118 ron, și am mai așteptat o oră după certificat. După ce am primit certificatul de autenticitate, am mers la biroul de înmatriculări auto, am depus actele și am așteptat aproape 2 ore. Știu, e de așteptat, dar toate adunate, am primit numerele noi la ora 15:00.

Vă doresc succes în ale înmatriculării și mulți kilometrii fără evenimente!





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu