miercuri, 17 februarie 2016

SEM - Search Engine Marketing

Ce inseamna SEM?

Search Engine Marketing – marketing prin motoarele de căutare.

search engine marketing

SEM este un acronim a termenului Search Engine Marketing din limba engleză, care tradus în română înseamnă marketing prin motoarele de căutare, fiind o parte importantă a marketingului online.

SEM ca parte a marketingului online, se ocupă de modificarea poziţiei unui website în rezultatele (liste, hit list, SERPs - Search Engine Result Pages) motoarelor de căutare şi de afişarea unor anunţuri plătite care apar lângă rezultate. Tehnicile SEO aparţin în sens larg de SEM, dar cei doi termeni sunt totuşi diferiţi. SEM poate însemna: publicitate de tip Pay-Per-Click, linkuri (legături) plătite, publicitate clasică (prin bannere, imagini de tip GIF, etc), iar tehnicile SEO se concentrează mai mult asupra optimizării conţinutului unui website pentru a atrage trafic organic.

SEM-ul se bazează în special pe crearea de linkuri către site-uri (link building), afişarea de anunţuri plătite în căutări sau pe conţinut (CPC/PPC, CPM sau CPA). Sunt în special metode plătite de promovare, scopul lor fiind ca, în funcţie de bugetul disponibil, site-urile să fie afişate primele sau cât mai sus în listă, la anumite căutări după cuvinte cheie.

SEM te ajută să direcţionezi şi să atragi trafic targetat către site-ul tău, de la utilizatorii de motoare de căutare, prin intermediul linkurilor de publicitate plătită afişate ca rezultate de căutare, în plus faţă de căutarea organică. SEO și SEM sunt tehnici complementare, SEO fiind considerat parte a lui SEM. Astăzi, oricine doreşte să îşi desfăşoare activitatea online, trebuie să facă vizibile ambele legături organice şi publicitare, aceasta însemnând că trebuie să ţină cont de tehnicile SEO şi SEM.

SEM şi marketingul social media

Aşa cum am mai spus, în sens larg SEM include şi SEO. SEM include atât rezultatele de căutare plătite (folosind instrumente, cum ar fi Google Adwords sau Bing Anunțuri), cât şi rezultate ale căutării organice (SEO). SEM folosește publicitatea plătită cu AdWords sau Bing Anunțuri, campanii PPC (deosebit de benefică pentru furnizorii locali, deoarece permite potențialilor consumatori să contacteze o companie direct cu un singur click).

O altă parte a SEM este cea de marketing social media (SMM). SMM este un tip de marketing care constă în folosirea social media pentru a informa consumatorii că produsele și / sau serviciile unei companii sunt valoroase. SMM integrează, de asemenea tehnici SEO, încercând să obțină trafic fără a folosi mijloace plătite folosindu-se de conţinut social media (pagini dedicate, postări, fidelizare prin like-uri). Prezenţa în social media este un pas extrem de important în aplicarea unei strategii de marketing sănătos, viitorii clienţi fiind direcţionaţi spre site-ul tău cu mare uşurinţă, fără a mai avea nevoie de un motor de căutare.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu